طاق زدن به سبک دولت اقليم کردستان –

رويدادهاي اخير در کردستان عراق، قتل عام و آوارگي مردم شنگال در برابر هجوم وحشيانه داعش، عمق رياي ناسيوناليسم کرد در تباني با اين نيروي سياه را به نمايش گذاشت. اگر ناسيوناليسم کرد قرار است حيات يابد، داعش بايد فعال بماند. اگر سران اين جنبش که تا ديروز در کريدورهاي وزارت خارجه آمريکا، ايران، عراق و ترکيه، پلاس بودند و جوک سر زبان ها،  از قرار معلوم امروز مي روند که از نو تطهير شوند.

اگر علاوي و طارق‌الهاشمي و طريقه نقشبنديه، در تباني با داعشي‌ها براي اشغال برخي شهرها و روستاهاي عراق دست داشتند، يك ”داعش كردي – اقليمي“ هم در تباني با ”داعش عربي“، مردم را گوشت دم توپ ”مصلحت ملت کرد“ کرد. ”مصلحتي“ که قرار بود تحت نام ”مقاومت“، شنگال را با کرکوک طاق زند. ”مصلحتي“ که مردم را به امید کمک آمریکا و اروپا و ایران و ترکیه خوش بین، و در انتظار فاجعه نگه داشته است.

اين آن موقعیتی است که احزاب و جريانات ناسيوناليست کرد در ايران را ذوق زده کرده و بخود جسارت مي دهند جاي ”مردم کردستان“ نشسته و مستقل از اينکه چه مي گويند و چکار مي کنند صاحب مادرزاد مبارزه ”ملت“ و صاحب عزادار مصائب آنها محسوب شوند. بيش از دو دهه هماهنگي منطقه اي، افزايش تنش و تفرقه قومي، تلاش براي تحمیل واگرايي سياسي، و نهايتا استحکام بخشيدن به دولت اقليم از طريق بي حقوقي و سرکوب عريان مردم زحمتکش جامعه کردستان بکمک دستگاه امنيتي ”آسايش“ در کنار چپاول گمرکات، و ساخت و پاخت با دول همسايه، از جمله کارکردهاي مشکوک در اين منطقه است.

واقعيت اين است که اين ”پيشرفت“ ناسيوناليسم کرد، محصول پادويي در بارگاه پنتاگون و چانه زني با دول مرتجع منطقه است. اينها ابزار توجيه لشکرکشي آمريکا و ناتو به عراق بوده اند. جرياني که از قول يک ملت محروم و بر متن تباهي جامعه عراق، هر روز در صفحه تلويزيونها حمايت خود را از ميليتاريسم غرب ابراز کرده؛ با آن همساز و هم جهت شده و به مصيبت ملت ديگري لبخند زده است.  اينها تاريخا ابزار ايجاد شکاف قومي بوده اند؛ شکافي که بجرم تلاش براي پر کردن آن، کمونيست هاي زيادي جان خودشان را گذاشته اند. حمايت از کاخ سفيد و در اردوي آمريکا قرار گرفتن، آن افتخاري است که اين جنبش و سران اش به آن مي بالند و لکه ننگي است که يک کمونيست بدامن اينها مي بيند. شرم آور است که اينبار، بر متن بدبختي مردم مي خواهند به نان و نوايي برسند. شنگال را دو دستي تحويل داعش دادند، نظاره گر قتل عام مردم بي دفاع در شنگال ماندند و بعد از آنکه گند مسأله درآمد داعيه مبارزه با داعش را، آنهم زير سايه عمو سام دارند.

ترديدي نيست که سرنوشت امروز کردستان عراق بر حال و هواي کردستان ایران هم تاثیر گذار است. اما نیرویی که امروز میخواهد برای آزادی و برابری بجنگد، پاک کردن توليدات پنتاگون و در راس آن داعش حياتي است؛ سازمان دادن مقاومت نظامی مردمی، امروز تنها راه مقابله با طرح های ارتجاعی برای آینده عراق و خاورمیانه است. سازمان دادن این مقاومت و  جنگ اما کاری است که تنها از یک نیروی کمونیستی، مترقی و سوسیالیستی ساخته است.