"ایران اینترناشنال" رسما دروغ میگوید

نویسنده: فواد عبداللهی

تاریخ انتشار: ۱۸ ژوٸیه ۲۰۲۰

به دنبال توفان توییتری «اعدام نكنید» كه از طرف میلیون ها نفر از مردم آزادیخواه ایران علیه حكم اعدام سه جوان شركت كننده در خیزشهای آبان ۹۸ به راه افتاد و همچنین جنب و جوشی كه در این چند روز اخیر علیه جمهوری اسلامی در برخی از شهرهای ایران دوباره قد برافراشته است، رسانه «ایران اینترناشنال» فورا به پخش زنده خیمه شب بازی سازمان مجاهدین پرداخت و بطور مستقیم تحولات اخیر در ایران را به جیب این باند سیاه ریخت. این اقدام «ایران اینترناشنال» به حق تاكنون با موجی از خشم و انتقاد از جانب مردم ایران و كاربران شبكه های اجتماعی مواجه شده است. مردم بدرست اعلام كرده اند كه تفاوتی بین مجاهدین با داعش و طالبان نمی بینند. مردم بدرست گفته اند كه به چه حقی «ایران اینترناشنال» رسما یك سازمان باند سیاه اسلامی را به خورد جامعه ای میدهد كه به كمتر از رفتن جمهوری اسلامی راضی نیست؛ جریانی كه هنوز اعضای آن جرات ارتباط با جهان آزاد را ندارند و از حق داشتن گوشی های هوشمند محروم اند و حتی حق ازدواج و زندگی انسانی و عادی در جامعه از انها سلب شده است؛ این رسانه در پاسخ به انتقادات مردم آزادیخواه گفته است: «ایران اینترناشنال طبق اصول حرفه ای، دیدگاه مقام های حكومتی ایران و گروه های متنوع مخالف حكومت را به صورت متوازن بازتاب میدهد.»


هر عابر ساده ای هم میداند كه ادعای ایجاد «توازن بین گروه های متنوع مخالف حكومت» از طرف این رسانه دروغی بیش نیست؛ اگر اینگونه بود قاعدتا می بایست شاهد انعكاس گوشه ای ولو كوچك از نشست ها و كنگره های احزاب كمونیست و چپ در عدسی دوربین این رسانه هم بودیم، در حالیكه تاریخا این احزاب سر سخت ترین و جدی ترین اپوزیسیون مخالف نه تنها جمهوری اسلامی، كه حتی مخالف جریانات باند سیاهی از قماش مجاهد بوده اند. اما صفحات این رسانه را بگردید؛ «ایران اینترناشنال» آگاهانه احزاب كارگری و كمونیست را سانسور میكند و با پوشش خبری اپوزیسون راست و جریانات باند سیاهی از قماش مجاهد و فرشگرد در صدد تبلیغات سوء و ملاخور كردن مبارزه آزادیخواهانه و برابری طلبانه مردم ایران علیه جمهوری اسلامی است؛ درست همان كاری كه بی بی سی ۴۰ سال پیش در مقطع انقلاب ۵۷ كرد؛ از ترس به قدرت رسیدن كمونیستها و طبقه كارگر، خمینی را با هواپیما به پاریس منتقل كردند و زیر درخت سیب، رهبر انقلاب مردم ایران كردند؛ هدف این رسانه و سایر رسانه های مشابه تاریخا همین بوده است كه قدرت انتخاب را از جامعه بگیرند و پلاتفرم ارتجاعی راست را از بالای سر مردم، حقنه كنند. این تنها طرح و تنها گزینه اپوزیسیون راست است؛ در حالیكه میلیونها زن و مرد مبارز و مترقی مبارزه ای بی وقفه را علیه قداره بندان رژیم اسلامی پیش می برند، «ایران انترناشنال» بلندگویش را در اختیار «هاشم تاچی»های ایرانی مانند مریم رجوی و سازمانش قرار داده است؛ صدای «ارتش آزادیبخش»های ایرانی از قماش طالبان و «ارتش آزادیبخش سوریه»، شده است؛ رسانه «داعش»های ایرانی از قماش مجاهد و فرشگرد شده است. 


این رسانه در رابطه با اپوزسیون تنها یك مورد استثناء قاٸل است: سلطنت طلبان و مجاهدین و ضد كمونیست ها؛ آنها بین خودشان آزادی كامل و توازن كامل برای اشاعه پلاتفرم و نقطه نظرات عقبمانده و ایدٸولوژی پوسیده خود دارند. هر كسی با چند شماره از آرشیو این رسانه، میتواند بفهمد كه این رسانه عملا یك اٸتلاف اسلامی – سلطنتی با غلظت بالای ضد كمونیستی است. تعجبی هم ندارد: لیست صاحب خانه های این رسانه «حرفه ای» و «متوازن» را از نظر بگذرانید.

Share on print
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on pinterest
Share on tumblr
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email