سلاخی مردم یمن پشت درهای بسته

نویسنده: فواد عبداللهی

تاریخ انتشار: ۳ دسامبر ۲۰۱۸

کشتار بی رحمانه مردم یمن توسط ائتلاف عربستان و حوثی های هم جبهه ایران پایانی ندارد. تاکنون بیش از سه میلیون نفر از یمن متواری شده، ده ها هزار نفر کشته و بنابه گزارش ”صندوق نجات کودکان“، ۸۵ هزار کودک یمنی جان خود را در اثر سوء تغذیه و بیماری از دست داده اند. و این سلاخی در یک بی اعتنایی مطلق جهانی دارد صورت میگیرد!! شرم آور است که چگونه میدیای بی شرافت بورژوازی روز روشن و در مقابل چشم جهانیان، سکوت پیشه کرده است.

جنگ در یمن نه فقط با کشتار و آوارگی بلکه با تخریب و امحاء بخش عظیمی از ثروت اجتماعی کشور فقیر یمن توام بوده است. طرفین این جنگ برای تقسیم رهبری در منطقه خاورمیانه به جان مردم محروم و بی دفاع یمن و خاورمیانه افتاده اند. اینها جز زور نظامى علیه مردم راه دیگرى ندارند. هدف تقسیم قلمرو است و خود جنگ بیش از نتیجه آن به تامین این هدف خدمت میکند. توحش و عدم پایبندى به معیارهاى انسانى و حقوقى جزء عوارض جنگهاى این دوره نیست، که جزء لازم و ذاتى آنست.

توقف فوری جنگ و بمباران و قتل عام مردم بیدفاع یمن، پایان گرفتن دخالت قدرتهای منطقه ای و بیرون رفتن نیروهای نظامی حکومتی و تروریست های متفرقه از محل زندگی مردم، خواست مردم متمدن و انساندوست در اقصی نقاط جهان است.

اگر سلاخی انسانها و براه انداختن جنگ هاى نیابتی در قرن ۲۱ پاسخ دول مرتجع عربستان و ایران براى حل بحران ذاتی نظامشان است، پاسخ طبقه کارگر تنها یک انقلاب کارگری و کمونیستی برای برچیدن این مرتجعین است.

Share on print
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on pinterest
Share on tumblr
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email