دنیایی که ما نساخته‌ایم

نویسنده: فواد عبداللهی

تاریخ انتشار: ۵ نوامبر ۲۰۱۸

با قتل فجیعانه جمال خاشقچی در سفارتخانه عربستان در ترکیه، نظام حاکم بر جهان ما گامی دیگر به سمت وحشیگری برداشت. دولت عربستان با اعزام یک جوخه ۱۵ نفری برای قطعه قطعه کردن خاشقچی نه تنها گوی سبقت را از بقیه جلادان در منطقه ربود بلکه شیوه جدیدی از ترور مخالف سیاسی را در سفارتخانه ها مد کرد. اما قتل خاشقچی نه یادآور فیلم ”کشتار با اره برقی در تگزاس“ است و نه شبیه ”سگ های پوشالی“ سام پکین پا..

این ترور را باید در اوضاع و احوال جهان امروز جستجو کرد. جهان بی قاعده، بی استاندارد، جهان رقابت در آدم کشی! دنیایی که از حمله نظامی به یک کشور تا بریدن سر آدمیزاد در آن جرم نیست! این دنیای ”رنگین“ اقوام و مذاهب است؛ دنیایی که در آن برای گرفتن کرسی استادی میتوان دکترای اقوام شناسی و مذهب شناسی و فرهنگ تراشی گرفت؛ تمام معاهدات و توافقات بعد از پایان جنگ جهانی دوم زیر پا گذاشته شده اند. 

دنیای امروز را بانیان بمباران بلگراد و به خون کشیدن جامعه عراق و سوریه و یمن و … می گردانند. دنیای ما را صاحبان عظیم ترین زرادخانه ها و مهمات نظامی ساخته اند. در این دنیا میتوان مثل رژیم ایران، اپوزیسیون مستقر در خاک کشور همسایه را با موشک زد و به احد و الناسی هم پاسخگو نبود! در این نظام میتوان مثل رژیم عربستان گردن مخالف را از ته زد و کماکان صاحب کسری ”حقوق بشر“ در سازمان ملل  بود؛ در این جهان میتوان از زبان خانم مادلین البرایت شنید که چگونه تحریم اقتصادی عراق که به مرگ بیش از نیم میلیون کودک انجامید، ارزشش را داشت! در این جهان میتوان تمامی شیرازه مدنیت در یک کشور را زیر و رو کرد و اسمش را گذاشت ”آزادسازی“ و کیفر دادن دیکتاتورها!

این دنیای بیکر هامیلتون ها، دنیای قداره بندهایی چون بوش ها و ترامپ ها و خامنه ای ها و شیخ پشم الدین های خلیج و نتانیاهوها و طالبانها و پوتین ها است؛ دنیای کج و معوجی است که تنها با توسل به ترور و زور بر سر پا مانده؛ جهان آنها، امروز ”قربانی“ و قاتل می طلبد و این رمز بقاء آن است. در دنیای آنها بشر باید به دوران آشور بانی پال و معاویه  و چنگیز رجعت کند.

اما این ”پایان تاریخ“ نیست. من و شما و میلیونها انسانی که از خشم و نفرت علیه سازندگان این نظام لبریزیم، دنیای آرزوهای شریف و شیرین بشری را  در مقابل دنیای رو به زوال حاکمین پی ریزی میکنیم. زندگی انسان عصر ما یکسره در تاریکی فرو نرفته است. آرزوها و آرمانهای بشری در راه ایجاد دنیایی نو کماکان شعله میکشند. دوره حاکمیت سرمایه داری، دوران حاکمیت ارتجاعی دولت هایی چون عربستان و ایران سالهاست گذشته است. مردم جهان این جانوران را خوب میشناسند.

رسیدگی به جرایم همه جانیان علیه بشریت، تنها و تنها در دست سوسیالیسم و کمونیسمی است که علیه اعدام، علیه میلیتاریسم و لشکر کشی فاشیستی، علیه آدم کشان اسلامی و قومی  به میدان آمده و قدرت را بدست گرفته است.

Share on print
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on pinterest
Share on tumblr
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email