احسنت به این انتخاب

نویسنده: فواد عبداللهی

تاریخ انتشار: ۱۱ ژوٸیه ۲۰۱۶

کنفرانس اخیر سازمان مجاهدین در پاریس تحت نام “ایران آزاد” آنقدر رسوا، الکن، بی اعتبار، مستاصل و انتحاری بود که دادن صفت قیل و قال تبلیغاتی به آن از سرش هم زیادی است.

مشتی گانگستر مذهبی، بعنوان بخشی از کابوس مردم منطقه، بجامانده از استراتژی شکست خورده ”رژیم چنج“ غرب که قرار بود در متن حمله نظامی آمریکا به ایران و از هم گسیختن بنیادهای جامعه و تبدیل کردن آن به نسخه ای شبیه جامعه لیبی و سوریه به نان و نوایی برسند، اینبار قرار است در غیاب عموسام، عربستان رزق شان را تامین کند. چیزی که این کنفرانس را ویژه میکند نه شرکت مقامات بازنشسته امریکایی که حضور رئیس بازنشسته سازمان امنیت عربستان در این کنفرانس و اعلام حمایت رسمی از مجاهدین است. اگر دیروز اعتبارنامه مجاهد را غرب و دول غربی تایید میکردند، امروز منافع دول مرتجع منطقه قبله سیاسی شان است. دولتی مثل عربستان بخوبی نشان داده که از توان تبلیغاتى، مادى، و نظامی کافی برخوردار است که سیاه ترین نیروهای تاریخ بشری مانند داعش و مجاهدین را تائید و تغذیه کند و بعنوان “آلترناتیو سیاسى” بشناساند. حضور الفیصل رئیس سابق دستگاه امنیتی عربستان در کنفرانس پاریس و اعلام حمایت رسمی اش از مجاهدین و “تلاشهای این سازمان برای ساقط کردن نظام ایران” شباهت ژنتیکی مجاهدین با نسخه داعش را یکبار دیگر برجسته کرد. کیست که نداند “ساقط کردن نظام ایران” به سیاق عربستان و با تغذیه باندهای سیاهی شبیه مجاهدین یعنی نسخه داعشی کردن جامعه ایران! شبیه همان “انقلابی” که جمهوری اسلامی در یمن و در تقویت حوثی ها سازمان داده است.

همه به یاد داریم که عملیات های خونبار داعش در عراق را سازمان مجاهدین ستایش کرد و آن را “اقدامی انقلابی برای سرنگونی دولت مالکی” خواهند. بستر مشترکی که مجاهدین و داعش روی آن خوابیده اند کاملا آشنا است؛ رویای کسب قدرت به قیمت بخون کشیدن جامعه! و هیچ دار و دسته ای به اندازه مجاهدین هنر ورود به چنین منجلابی را ندارد. هم میداند چگونه پول و حمایت این یا آن دولت محلی را کسب کند، و هم آشنایی کامل با بازار اسلحه دست دوم دارد؛ هم هنر فرقه سازى را دارد، و هم بطور ویژه نشان داده است که مثل ویروس “اهل بقاء و ماندن” است و قدرت تطبیق با شرایط را دارد. سوال اینست که این چه سازمانی است که تاریخا و همیشه بعنوان بخشی از کابوس مردم، رویای “آزادی ایران” را در سیاهترین سناریوها با مزدوری و به خدمت گرفته شدن توسط دول مرتجع منطقه دیده است؟!

حقیقت اینست که ایران با مسلح کردن  حوثی ها و دخالت در اوضاع یمن منافع عربستان را زیر سوال میبرد و عربستان هم تلاش میکند سناریوی مشابهی را در ایران با به خدمت گرفتن باندهای مذهبی و قومی ساخته پرداخته کند. عربستان و قطر تلاش دارند تا بخشی از نیروهای اپوزیسیون ایران را به همکاری در ماجراجوئی نظامی و کشمکش های منطقه ای خود در ایران بکشانند. نمایندگان  و دستگاه های جاسوسی عربستان ارتباط خود با نیروهای اپوزیسیون، بویژه نیروهائی که در عراق حضور دارند را وسعت داده اند، پول و امکانات نظامی و تدارکاتی را به سمت آنها سرازیر کرده اند. تعدادی از این نیروها، از جمله سازمان مجاهدین شروع به همکاری با دولت عربستان در این رابطه کرده اند.

همانطور که هیچ بهانه و هیچ توجیهی نمیتواند سازش و مماشات با جمهوری اسلامی و جناح های رنگارنگ آن را موجه کند، هیچ بهانه، هیچ توجیه و هیچ فرصت طلبی و استیصال سیاسی هم نمیتواند همکاری با ماجراجوئی دولت عربستان را موجه کند. کشمکش دول مرتجع منطقه بر سر منافعشآن، ادامه ویرانی بیشتر خاورمیانه و گسترش فاجعه عراق و سوریه و لیبی است.  ضدیت و کشمکش عربستان با جمهوری اسلامی مطلقا ربطی به  خواست مردم ایران برای دست یابی به آزادی و برابری ندارد. این سیاست تدارک یمن ایزه کردن جامعه ایران و به تباهی کشاندن مردم ایران برای نسل های پی در پی است. عربستان و متحدین آن دست به هر اقدامی علیه جمهوری اسلامی بزنند، هر موشدوانی که از طریق جریاناتی مانند مجاهد در ایران بکنند، مستقیما بر عمر جمهوری اسلامی، بر استفاده ارتجاع حاکم از فضای جنگی در تعرض بیشتر به آزادی و امنیت مردم و بر محنت تباهی مردم ایران خواهند افزود. نظم داعشی دولت عربستان همان آزادی و سعادتی را برای مردم ایران به ارمغان خواهد آورد که برای مردم عراق و سوریه و ترکیه و یمن ببار آورده است.

قدرتی که میتواند و باید جمهوری اسلامی را کنار بزند و بنیاد های جامعه ایران را از دست درازی نیروهای قومی، مذهبی و گانگستر های سیاسی ملی و بین المللی مصون دارد قدرت طبقه کارگر، کمونیسم و نیروی متشکل مردم ایران برای تضمین یک انقلاب کارگری و کمونیستی است. همکاری با دولت عربستان شرکت در جنایت علیه بشریت و جنایت علیه مردم ایران است. همکاری در تحقق سناریو سیاه و فرو بردن جامعه ایران و مردم منطقه به عظیم ترین سیاه چال اجتماعی و مدنی است و بی گمان مردم ایران با همکاران عربستان همانند همکاران جمهوری اسلامی رفتار خواهند کرد. قیاس آزادیخواهی، احساس مسئولیت و انسان دوستی هر جریانی را باید در محکوم کردن این همکاری ها و فاصله گرفتن علنی از این سیاست ها و مجریان آن دید. تا آنجا که به مجاهد مربوط میشود، باید گفت جریانی بی ریشه، سناریو سیاهی با ظرفیتهای ارتجاعی بالا و ماجراجوست. مجاهد تنها میتواند اکتور یک سناریوی سیاه باشد، که آماده کمک به تخریب جامعه است. برای کسی که به اوضاع امروز و کمی هم به فردا فکر کند، نمایش اینها در بهترین حالت تکرار نسخه تباهی داعش و عملیات انتحاری است.

Share on print
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on pinterest
Share on tumblr
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email